mandag den 5. marts 2012

ImseVimse ammeindlæg - en smart måde at spare penge på!

Som nybagte forældre finder man hurtigt ud af, hvor dyrt det er at få et barn - der dukker hele tiden nye udgifter op, som man måske ikke lige havde regnet med. For eksempel havde man måske ikke lige tænkt over, at man flere gange om ugen skulle ud og købe ammeindlæg. I mit tilfælde har det været nødvendigt at bruge ammeindlæg 24-7, og de skulle skiftes et par gange om dagen. En irriterende udgift. På hjemmesiden naturebaby.dk (http://www.naturebaby.dk/shop/frontpage.html?gclid=CLG-y6_yz64CFUK-zAodtxCPfA, fandt jeg dog økologiske ammeindlæg fra det svenske firma ImseVimse, som jeg nu har brugt i lang tid. Naturebaby sælger dem i pakker med 6 stk for 89 kr. Hvis man køber tre pakker er der rabat (10 kr per pakke). De kan vaskes ved 40-90 grader og tåler tørretumbler. 



Indersiden af fleece er utroligt behagelig, og på indlæggende med stay-dry effect ledes mælken væk fra brystvorten. Jeg har aldrig selv oplevet at mælken løb igennem til mit tøj, så de må siges at være effektive. Der kan spares rigtig mange penge, hvis man vælger at købe ammeindlæg af stof, fremfor engangsammeindlæg - og der spares jo også på emballage og affald. Godt for mama, godt for naturen!

2 kommentarer:

  1. Skønne ammeindlæg som også fås i hvid og sort. Tak for indlægget, Anna! Glæder mig til at følge din blog. :)

    SvarSlet